czwartek, 24 stycznia 2013

Babeczki snickersowe z musem czekoladowym i kremem karmelowym

Takie połączenie nie może się nie udać. Nadziewanie babeczek to dodatkowe wyzwanie, chociaż - nie okłamujmy się - więcej czasu zajęło mi sprzątanie po tych małych arcydziełach. Paradoksalnie smak snickersa kojarzy mi się z dorosłością - był to baton, którym namiętnie zagryzałam stresy pierwszej pracy i obowiązków. Same babeczki są cudowne - lekkie i wilgotne, z kawałkami orzechów, mocno czekoladowe. Nawet tylko posypane cukrem pudrem sprawdzą się na każdą okazję. Trochę zmieniłam ten przepis, a przepis na mus znalazłam na jakiejś amerykańskiej stronie.
Jeśli zimą tak jak ja cierpicie na niedobór witamin czekoladowych, te babeczki są idealne.

Składniki na babeczki (12 sztuk)
  • 100 g masła
  • 90 g cukru trzcinowego
  • 60 g gorzkiej czekolady
  • 2 batony snickers (po 50 g każdy)
  • 2 duże jajka (u mnie dwużółtkowe)
  • 3 łyżki jogurtu greckiego (może być też zwykły naturalny)
  • 100 g zmielonych orzechów laskowych
  • 55 g mąki
  • szczypta soli
  • szczypta proszku do pieczenia
Masło, czekoladę i posiekane snickersy roztopić w garnuszku i pozostawić do przestygnięcia. Mąkę przesiać z solą i proszkiem i wymieszać ze zmielonymi orzechami. Jajka z cukrem ubić na puch (do potrojenia objętości), dodawać powoli mieszankę czekoladową i chwilę miksować do połączenia składników. Na koniec wsypać suche składniki i dokładnie wymieszać łyżką. Napełnić foremki i piec w ok 180 stopniach przez 20-25 minut (do suchego patyczka).


Składniki na karmel*:
  • 120 g cukru
  • 125 ml śmietany kremówki
  • 600 g masła
  • szczypta soli
Cukier roztopić w garnuszku do złotobrązowego koloru. W międzyczasie zagotować śmietankę. Do roztopionego cukru powoli dolewać śmietankę i mieszać intensywnie. Zdjąć z ognia, dodać masło i sól i mieszać do roztopienia. Pozostawić do przestygnięcia.

Składniki na krem karmelowy

  • 250 g serka mascarpone
  • 70 ml śmietany kremówki
  • 1/3 szkl karmelu
Kremówkę ubić, dodać serek - zmiksować. Dodać karmel i mieszać do połączenia. Przed nakładaniem krem przez 20 minut schłodzić w lodówce.


Składniki na mus czekoladowy**:
  • 275 ml śmietany kremówki
  • 1 tabliczka mlecznej czekolady
Czekoladę rozpuścić (w kuchence mikrofalowej albo w kąpieli wodnej) i chwilę przestudzić. Śmietanę ubić (ja pomogłam sobie śmietan-fixem), wmieszać delikatnie czekoladę. Nałożyć mus do rękawa cukierniczego i nabijać nim przestudzone babeczki (wcisnąć tylkę w babeczkę i delikatnie wyciskać mus, żeby nie wyciekał).

Na nadziane babeczki nakładać schłodzony krem karmelowy, a wierzch polać karmelem dla dekoracji.








 *Dla mnie osobiście łatwiejszy w przygotowaniu jest sos z tego przepisu i to z niego będę w przyszłości korzystać.
**Musu wyszło bardzo dużo jak na 12 babeczek, więc pozostały nałożyłam do szklanek, ozdobiłam resztką kremu i karmelu i tak wyszedł mi potrójny deser :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz