poniedziałek, 17 września 2012

Kakaowe babeczki z karmelowo-słonym kremem (zwane również babeczkami Werher's Original)

To oficjalne - jestem chora. Nie dając jednak szans chorobie popijam herbatę z cytryną, łykam garściami tabletki no i oczywiście zajadam się słodkościami - wszak muszę mieć energię do walki z wirusami. Korzystając również z okazji, jaką jest powrót koleżanki do pracy po urlopie macierzyńskim, postanowiłam uczcić to tymi pysznymi babeczkami. Są naprawdę pyszne, Pierwszy Kuchenny Kosztowacz (mój osobisty babeczkowy kiper) ochrzcił je babeczkami Werher's Original i muszę przyznać, że jest w tym dużo racji. Same babeczki smakują jak wykwintny murzynek, krem jest bardzo słodki, co równoważy deserowość kakao, no a sos karmelowy - dla mnie najpiękniejszy fragment tego przepisu. Posypałam babeczki startymi w blenderze solonymi orzeszkami ziemnymi.

Zatem do mieszadeł!






Składniki na babeczki (12 sztuk):

  • 3/4 szklanki kakao
  • 3/4 szklanki mąki
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 170 gramów masła (w temperaturze pokojowej)
  • 1 szklanka cukru
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1/2 szklanki kwaśnej śmietany (18%)
W jednym naczyniu wymieszać suche składniki - kakao, mąkę, proszek i sól. W misce ubić masło z cukrem na puszystą masę, dodawać po jednym jajku - miksować. Dodać ekstrakt waniliowy. Do masy dodać połowę suchych składników, śmietanę i resztę mąki - po każdym dodaniu miksować do połączenia. Nakładać ciasto do 3/4 wysokości papilotek, piec ok 20 minut w 190 stopniach.


Składniki na krem (wychodzi go bardzo dużo, więc na taką ilość babeczek najlepiej robić z połowy)

  • 220 gramów serka naturalnego (cream cheese)
  • 230 gramów miękkiego masła
  • 1/2 szklanki masy krówkowej (u mnie gotowane mleko słodzone z puszki, to z krówką)
  • sól
  • 2-3 szklanki cukru pudru (ja dałam jedną, przez co krem był zdecydowanie rzadszy, ale takiej ilości słodyczy bym nie zniosła)
Masło zmiksować z serkiem na puszystą masę. Dodać masę krówkową, sól (ok 1/2 łyżeczki, w zależności od smaku) - miksować. Na koniec porcjami dodawać cukier puder, miksować do połączenia.

Składniki na sos karmelowo-słony:

  • 2 szklanki cukru
  • 170 gramów masła
  • 1 szklanka śmietany 36%
  • 1 łyżka soli morskiej (chociaż ja dodałam 1 łyżeczkę zwykłej)
Cukier roztopić garnku z grubym dnem do uzyskania bursztynowego koloru. Dodać ostrożnie masło (cukier będzie buzował), mieszać do roztopienia. Ściągnąć z ognia, dodać ostrożnie śmietanę (też będzie buzować) - mieszać do uzyskania gładkiego płynu. Na koniec dodać sól. Pozostawić chwilę do ostygnięcia i przelać do słoiczka. 

Gwarantuję, że ten smak broni się sam.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz