niedziela, 15 lipca 2012

Babeczki owsiane z jagodami

Chociaż żyję już nadchodzącym urlopem, to dzisiaj naszła mnie tak niesamowita ochota na pieczenie i jedzenie. Zazwyczaj z wielką radością pichcę, a potem jedynie patrzę, jak inni cieszą podniebienia, jednak od dzisiejszych babeczek nie mogłam się oderwać. Są idealnie letnie, z jagodami, puszyste i bardzo szybkie i łatwe w przygotowaniu.


Składniki:
  • 130 g mąki
  • ok. 1/2 szklanki płatków owsianych błyskawicznych
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • 3 łyżki oleju
  • 6 łyżek jogurtu naturalnego (ewentualnie maślanki)
  • 80 g jasnego brązowego cukru (może być też zwykły, ciemny ładnej się karmelizuje)
  • 1/2 -3/4 szklanki jagód
Mieszamy składniki suche (mąka, cukier i proszek) w większej misce, a w mniejszej mokre (roztrzepane jajko, olej, jogurt - ja dodałam jeszcze łyżkę miodu). Do suchych składników dodajemy suche, mieszamy do połączenia. Ciasto wyszło mi odrobinę za gęste, więc dodałam ok. 2 łyżek mleka. Na koniec dodać jagody, delikatnie wymieszać, nałożyć do papilotek (wyszła mi idealna porcja na blaszkę na 12 babeczek). Piec ok 18-20 minut w 180 stopniach.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz