sobota, 2 czerwca 2012

Babeczki cytrynowo-pomarańczowe z lukrem

Moje pierwsze babeczki na zamówienie - komunia znajomej. Przetestowane tydzień wcześniej w wersji pomarańczowej spotkały się z aprobatą domowników, więc urozmaiciłam je trochę na uroczystość.


Ciasto
  • 1 1/3 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/4 łyżeczki sody
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 jajko
  • 1 łyżka startej skórki z pomarańczy
  • 1 łyżka startej skórki z cytryny
Mąkę przesiać z cukrem pudrem, solą, sodą i proszkiem. W osobnym naczyniu wymieszać olej, mleko i jajko. Dodać mokre składniki do suchych - wymieszać łyżką do połączenia się składników. Dodać startą skórkę z cytryny i pomarańczy - wymieszać. Nakładać ciasto do 2/3 wysokości papilotek, piec 22 minuty w 160 stopniach.

Lukier (królewski) - zapożyczony z niezastąpionego bloga Moje Wypieki

  • 2 białka
  • 3 szklanki cukry pudru (po drugiej dosypywać stopniowo, mi zeszło ok 3,5 szklanki)
  • 2 łyżeczki soku z cytryny
Utrzeć wszystkie składniki na gładką masę (robiłam to tradycyjną pałką). Przyozdobić babeczki - ja musiałam szczyty moich wyrośniętych babeczek ściąć, żeby lukier ładnie wypełniał pozostałą przestrzeń w papilotkach. Kwiatki do ozdoby kupiłam :).

Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz